Beskrivning av kläder är lika viktiga som kläderna själva. För att få dina kunder att förstå vad din butik handlar om är det viktigt att du använder lämpligt språk när du beskriver kläderna. Oavsett vilken produkt du säljer, och oavsett vilken storlek på dina kläder objekt är, det finns alltid ett sätt att göra ditt budskap klart och övertygande för kunderna.
För att se till att ditt meddelande skickas över effektivt, här är några tips för att skriva beskrivningar av kläder: Använd en hel del ”Jag” uttalanden, och se till att de är korta och rakt på sak. Till exempel ”Kläder för kvinnor med verklig stretch.” Eller ”Raka ben jeans för alla.” Alla dessa kommer att få dina kunder att tänka på dig, och vad du säljer, utan att egentligen säga ”kläder för kvinnor med verklig stretch.” En annan viktig sak att komma ihåg när du skriver beskrivningar är att använda termen ”baserat på.” ”Baserat på jeans som jag såg på internet, köpte jag ett par byxor som dem.” ”Baserat på det företag som min man arbetar för, jag köper en trikåer så jag kan hålla min figur .” Dessa är mycket olika beskrivningar, men de båda talar om samma typ av kvinnors mode. När du använder dessa typer av fraser, dina kunder kommer att veta exakt vad dina kläder är baserade på, och de kommer att känna sig mer bekväm att köpa dem. Det är också ett bra sätt att undvika att folk kommer in och köpa dina kläder eftersom de inte är bekant med varumärket.
Alla kläder är unika, så det är viktigt att vara beskrivande nog att skapa en mer personlig upplevelse för dig själv, och dina kunder. Om du redan vet hur dina kläder kommer att se ut, så bry dig inte om att skriva en beskrivning. Men om du vill att dina kunder ska se att du kan lägga till något nytt till deras shoppingupplevelse, så ska du vara kreativ när du beskriver dina kläder.
Bildredigering
Alla modeller och kläder som finns med i varje butik och katalog skapas ofta för hand, vilket innebär att bilderna i dessa kataloger är faktiskt produkter av dina egna kläder. Som ett resultat kommer de att ha ett distinkt utseende till dem, samt en tillhörande personlighet som kommer att ha en djupare inverkan på kunderna än ett foto som togs på en digitalkamera. Använd bildredigeringsprogram för att visa upp din personlighet. Föreställ dig en scen där din kund sitter i din butik, på samma plats där du kommer att sitta senare samma dag. Det första du bör göra är att pausa datorn och göra en mental anteckning av de mest trevliga och avkopplande scen som kommer att tänka på. Öppna sedan upp ditt bildredigeringsprogram och använd det för att kombinera dessa två bilder. Ta den mest fotograferade delen av bilden och rotera den 90 grader, samtidigt som man noterar ett härligt rum i ditt hem. Detta kommer att vara bakgrunden för hela din gruppbild. Skillnaden att en bild kan göra är ganska slående, och det är enkla förändringar som denna som kommer att skapa din kunds första intryck av din butik. Det är också möjligt att få en bild av dig och din familj från ett familjeporträtt. Detta är ett bra sätt att visa en varm och vänlig atmosfär, samtidigt som en länk till resten av ditt marknadsföringsmaterial.
När du har utformat din grupp skott, passa på att lära sig de olika termer som används i USA. Det är alltid en bra idé att veta vad några av dessa ord betyder, eftersom denna kunskap kan bidra till att öka din verksamhet. Även om majoriteten av amerikanska shoppare inte kommer att ha en aning om vad orden betyder, Det är viktigt att kunna förklara för dem hur dina klädbutiker fungerar och varför du valde vissa märken och stilar.
Att skapa en fysisk varumärkesbild kan vara en enkel uppgift. Allt som krävs är lite kreativitet, och viljan att förklara något för någon som inte helt förstår det. Det kan också ta lite tid, men det är väl värt det, särskilt när man betänker det värde som dina kunder kommer att få från shopping i din butik. När du använder beskrivning kläder i din shopping ansträngningar, se till att du försöker hitta rätt balans mellan ditt budskap och dina kläder. Se till att du använder din beskrivning kläder för att lägga till upplevelsen av dina kunder snarare än att försöka övertyga dem om att du har ett varumärke.
En samling texter om shopping finns här super-market.se.